SEO auditas

SEO auditas – tai Jūsų internetinės svetainės, internetinės parduotuvės objektyvus įvertinimas SEO požiūriu – kaip pastarieji yra paruošti Google paieškos sistemai.

Jungianti linija - paveikslėlis - SEO Fausta
Jungianti linija - paveikslėlis - SEO Fausta

Atlikus SEO auditą yra pateikiamos išvados ir rekomendacijos: ką ir kodėl reikia keisti ar koreguoti bei papildomai atlikti. Detali ataskaita yra pristatoma, paaiškinama ir atsakomi Jūsų klausimai.

SEO auditas – taip pat puiki galimybė Jums pamatyti, kaip internetinė svetainė, internetinės parduotuvės atrodo „iš šalies” – Jūsų klientų akimis.

Jungianti linija - paveikslėlis - SEO Fausta

P.S. SEO auditas neanalizuoja ir nevertina internetinės svetainės programavimo klausimų (techninio SEO)

Internetinės svetainės ar internetinės parduotuvės auditas

Auditas - ar tai visada kaltų ieškojimas?

Žodis auditas pagal vyraujančius stereotipus skamba kaip rimtas ir labai atsakingas veiksmas, atliekamas išskirtiniais atvejais, išskirtinėmis aplinkybėmis ir pan. Tikriausiai tokia nuomonė yra susiformavusi dėl plačiojoje erdvėje matomų atlikekamų viešųjų įstaigų auditų, ir iš to sekančių tolimesnių tiriamųjų veiksmų. 

Vis tik dalis tiesos šio žodžio „atmosferoje” yra – kad tai iš tiesų rimtas ir atsakingas darbas. Tačiau auditas žymiai dažniau atliekamas privačiame sektoriuje, kai įmonės nori pasitikrinti, ar pas jas veikia atitinkami procesai, teisingai įdiegtos įvairios sistemos ir pan.

Kam reikalingas auditas?

Dažniausiai įmonės pačios inicijuoja audito atlikimą pas save, kadangi nori keistis, vystytis, plėtotis, o tam reikia suprasti, kur įmonė šiuo metu yra ir tada planuoti savo veiksmus ir jų atlikimą ateityje.

Lygiai ta pačia logika yra atliekamas ir internetinių svetainių ar internetinių parduotuvių auditas – norint įvertinti, kas yra padaryta, kas veikia gerai ir kas neveikia, t.y. ką reikia koreguoti, taip pat ką reikia papildomai atlikti, kad internetinė svetainė ar internetinės parduotuvės duotų dar daugiau naudos.

Audito nauda

Taigi auditas yra viena iš SEO paslaugų, po kurios pateikiamos konkrečios išvados:

  • kokia situacija šiuo metu yra su įmonės internetine svetaine ar internetine parduotuve;
  • ir veiksmų planas, ką reikia papildomai padaryti, kad internetinė svetainė ar internetinė parduotuvė atitiktų Google paieškos sistemos reikalavimus bei būtų šios paieškos sistemos gerai reitinguojama, t.y. būtų parodoma pirmuosiuose puslapiuose.

Dažniausios audito išvados

Internetinė svetainė neatitinka šių dienų tendencijų

Kitaip tariant nešiuolaikiškos nepatogios ir nefunkcionalios internetinės svetainės. Ir jokiu būdu nekalbu, apie tai, jog reikia vaikytis naujovių, dažnai atlikti pakeitimus ir t.t.

Kalba eina apie tai, jog pastaruoju metu ši, internetinių svetainių ir internetinių parduotuvių kūrimo, sritis yra labai stipriai pažengusi į priekį ir patobulėjusi:

  • dizainas
  • funkcionalumas
  • patogumas
  • kokybiški internetinės svetainės tekstai, atitinkantys SEO reikalavimus
  • socialinių tinklų įskiepiai
  • tvarkinga internetinės svetainės ar internetinės parduotuvės techninė IT pusė.

Kad ir kaip būtų keista, tokių „užsibuvusių” internetinių svetainių vis dar yra labai daug.  Pagrindinė priežastis – pagrindinę veiklą įmonės vykdo „akis į akį” su pirkėju, nauji klientai atsiranda iš rekomendacijų – „informacija iš lūpų į lūpas”, dažniausiai reikalai tvarkomi telefonu ir t.t.

Ši veiklos forma buvo tinkama ir įprasta anksčiau. Tačiau dabar toks pobūdis tampa apribojimu, kadangi pasiekiamas mažesnis pirkėjų ratas, dirbama su tais pačiais pirkėjais, taigi atsiranda mažai naujų pirkėjų, riboti paslaugas teikiančių asmenų resursai, sustojusi veikla karantino atveju, ir galiausiai besikeičiantys vartotojų/ pirkėjų poreikiai.

Vis daugiau tiek į darbo rinką, tiek apskritai į visas sritis įsilieja jaunesnio amžiaus žmonės, kuriems tokia tvarka yra nepažįstama, atvirkščiai jie neįsivaizduoja nei gyvenimo nei darbo be interneto, socialinių tinklų, interaktyvaus ir greito bendravimo.
Dėl šios priežasties neatnaujintos ir pagal dabartines tendencijas bei rekomendacijas nesutvarkytos internetinės svetainės, deja, bet pasmerktos žlugti.

Puikiai techniškai įgyvendinta internetinė svetainė

Tokia internetinė svetainė ar internetinė parduotuvė yra funkcionali:

  • veikia visi mygtukai, nuorodos
  • puiki greitaveika
  • įdiegti socialinių tinklų įskiepiai
  • įdiegti naujienlaiškių ir paieškos moduliai,
  • įdiegta tiesioginio bendravimo funkcija ir t.t.

Neretai tokių internetinių svetainių dizainas yra modernus, dažniausiai tokias internetines svetaines sukuria ir jas administruoja būtent internetinių svetainių programavimo įmonės. Taip pat būna įgyvendinti pagrindiniai SEO reikalavimai.

Vis dėlto ir tokiose puikiai sutvarkytose internetinėse svetainėse neretai pagrindinis ir turbūt esminis trūkumas yra internetinės svetainės tekstų turinys:

  • jo kokybė
  • suprantamumas
  • aktualumas
  • atitikimas rinkos raktiniams žodžiams.

Taip pat neatliekami internetinės svetainės ar internetinės parduotuvės viešinimo veiksmai:

  • SEO ir kitų straipsnių rašymas
  • naujienų skilties atnaujinimas
  • nuolatinis socialinių tinklų įrašų rengimas, kėlimas ir administravimas ir kt.

Taigi internetinė svetainė yra graži ir techniškai gerai realizuota, bet tokios internetinės svetainės lankytojų ratas paprastai tuo ir apsiriboja, pačiais užsakovais, vykdytojais ir keliais ištikimiausiais pirkėjais. Pati internetinė svetainė ir toliau lieka nepastebėta internetinėje erdvėje ir naujų klientų.

Vidutiniškai sukurta internetinė svetainė

Internetinės svetainės dizainas yra šiuolaiškiškas, tačiau sukurti tik 1 arba 2 internetinės svetainės puslapiai su mažai teksto, neatlikti SEO veiksmai, techniškai vidutiniškai realizuota.

Paprastai tokios internetinės svetainės yra sukurtos „savo jėgomis”, naudojant internetinių svetainių kūrimo įrankius, šablonus ir pan.

Šis variantas „susikurti pačiam” yra puikus, ypač jei pavyko sukurti gražiai ir patogiai – tai geras būdas veiklos pradžiai. O visa kita tiesiog turi būti atlikta, papildyta ar patobulinta pasitelkus specialistus, kurie išmano savo sritį.

Neatlikus reikalingų veiksmų „paketo”, vėl gi internetinė svetainė liks ir toliau nepastebėta, o tuos, kurie ją pastebės, erzins techniškai ne iki galo realizuoti dalykai: lėtai atidarantys langai, neveikiančios nuorodos ir pan.

Visapusiškai puikiai realizuota internetinė svetainė

Paprastai internetinės svetainės tokią realizavimo būseną pasiekia po audito, kai išpildomos audito rekomendacijos arba nuo pat pradžių internetinė svetainė ar internetinės parduotuvės yra kuriamos su SEO specialistų ir WEB programuotojų pagalba. Tuomet pastarųjų savininkai gali pasigirti, jog jų internetinės svetainės yra puikiai realizuotos tiek turinio, tiek dizaino, tiek ir techninio išpildymo prasme.

Žinoma, nieko nėra idealaus ir apskritai sunku apibūdinti idealumo sąvoką. Kiekvienas galime pasiginčyti ir argumentuoti, ką dar galima pakeisti ar papildyti. Tačiau rezultatai turėtų kalbėti už save, t.y. tokia internetinė svetainė ar internetinės parduotuvės yra puikiai reitinguojamos Google paieškos sistemos ir lengvai bei greitai randamos klientų.

SEO auditas - žemėlapis

SEO auditas – tarsi žemėlapis, parodantis, kurioje vietoje įmonė yra šiuo metu ir sudėliojami veiksmai, kas turi būti atlikta, kad įmonė pasiektų savo norimą tikslą.

Šiais laikais vykdant veiklą internetinė svetainė yra tiesiog būtina ir ji turi būti paruošta taip, kad duotų naudos – klientai ją greitai ir lengvai rastų internete Google paieškos pirmuosiuose puslapiuose.

Neretai pasitaikantis atvejis, kai internetinė svetainė ir internetinės parduotuvės yra
puikiai realizuotos programiškai, tačiau nedraugiškos ir nesuprantamos vartotojui – Jūsų klientui.
 

Neleiskite, kad ir Jums taip atsitiktų!

SEO auditas yra vienas iš SEO projekto žingsnių.
Scroll to Top