Internetinės svetainės tekstų rašymas

Internetinės svetainės tekstų rašymas - tai viena iš daugiausiai kūrybiškumo bei įsigilinimo į aprašomą veiklą reikalaujanti paslauga.

Nors daugeliui atrodo, jog specifinių žinių reikalaujančią sritį aprašyti "pašaliniams" neįmanoma... galiu Jus nuraminti, kad ne tik įmanoma, bet dažniausiai rezultatai yra puikūs.

Pagrindinė taisyklė - Jūsų internetinė svetainė ir internetinės parduotuvės turi būti gražios ir suprantamos ne tik Jums patiems, bet klientui, kuris perka Jūsų paslaugą ar produktą.

Internetinės svetainės tekstai rašomi ir pritaikomi pagal rinkos raktinių žodžių tyrimą visoms internetinės svetainės ir internetinės parduotuvės meniu dalims.

Kas svarbiausia internetinėje svetainėje?

Dizainas, nuotraukos ar tekstas?

Tai klausimas, į kurį bando atsakyti daugybė specialistų. Aiškaus ir vienareikšmio atsakymo į šį klausimą nėra. Bet visi pripažįsta, jog svarbu tai, kas padeda internetinės svetainės ar internetinės parduotuvės savininkui parduoti savo prekes ar paslaugas. Vadinasi svarbu tai, kas patinka pirkėjams.

Ar tai dizainas, ar nuotraukos, ar tekstai?

Neabejotinai svarbu viskas, bendras vaizdas, įspūdis ir, žinoma, atsakymai į kliento klausimus/ užklausas.

Kalbėdami apie internetinę svetainę ir SEO paslaugas, pirmiausiai kalbame, o kaip gi pirkėjas suras jūsų internetinę svetainę ar internetinę parduotuvę internete, paieškos laukelyje įvedęs ieškomą žodį ar frazę?

Taigi atsakymas į tokį kliento klausimą/ užklausą turi būti Jūsų internetinėje svetainėje. Tai gali būti tinkamai pavadinta nuotrauka, bet dažniausiai tai bus internetinės svetainės tekstas - informacija apie jūsų teikiamas prekes ar paslaugas.

Internetinės svetainės tekstas

Šioje vietoje reikėtų internetinių svetainių teksto rašymo tikslą skirstyti į 2 etapus:

  • Tai turinys, kuris leidžia pirkėjui jus surasti tarp gausybės kitų internetinių svetainių pasirinkimo;
  • Tai turinys, kuris klientą sudomins jau atėjus į jūsų internetinę svetainę ar internetinę parduotuvę, ir dėl šios priežasties klientas pasirinks prekę ar paslaugą pirkti iš Jūsų.

Taigi pirmuoju atveju, svarbus turinio atitikimas SEO reikalavimams (rinkos raktinių žodžių naudojimas, reikalinga teksto apimtis, įvairūs aprašymai ir kt.). Antruoju atveju, svarbus kokybiškas ir įdomus turinys.

Ir SEO specialisto užduotis abu šiuos tikslus apjungti į vieną, t. y. paruošti kokybišką ir įdomų internetinės svetainės tekstą, kuris atitinka ir SEO reikalavimus.

Dilema: trumpas, aiškus, konkretus tekstas ar ilgesnis, įdomus, "užkabinantis" tekstas?

Vėlgi vieno atsakymo į šį klausimą nėra, kadangi kaip ir Jūs, taip ir Jūsų pirkėjai yra skirtingi ir turi savo nuomonę.

Vieniems patinka aiškumas ir konkretumas, kitiems patinka paskaityti ir įsigilinti daugiau. Žinoma, reikia atkreipti dėmesį, kokią prekę ar paslaugą Jūs parduodate ir kokia tai piniginė išraiška.

Paprastai žmonės linkę daugiau gilintis, skaityti ir analizuoti, pirkdami brangesnę, ne kasdieninio vartojimo prekę ar paslaugą. Todėl ilgesnis, bet įdomesnis ir "užkabinantis" tekstas tikrai labiau sudomins Jūsų pirkėją, nei pateiktas trumpas aprašymas ar techniniai reikalavimai.

Kai tuo tarpu pigesnei prekei ar paslaugai skiriamas mažesnis dėmesys, atitinkamai daug skaityti ar ieškoti informacijos apie tą prekę klientas nėra nusiteikęs, dėl šios priežasties, trumpas, aiškus ir konkretus tekstas yra tai, ko reikia.

"Storytelling" arba istorijos tipo internetinės svetainės tekstai

Tai yra vis labiau populiarėjantis internetinės svetainės tekstų rašymo stilius, nors daug kas jo baiminasi, ypač internetinėse svetainėse.

"Storytelling" tipo tekstai patraukia skaitytojo ir tuo pačiu potencialaus kliento dėmesį, kadangi būtent šia forma rašomi tekstai yra labiau asmeniški, žmogiški, aptariamos kliento problemos ar iššūkiai, su kuriais jis susiduria.

Neretai, pirkėjas skaitydamas tokį tekstą, atpažįsta save ir noriai perskaito visą "istoriją".

Šį rašymo stilių išpopuliarino ir toliau populiarina liaudiškai vadinamieji "influenceriai", kurie savo istorijomis pritraukia sekėjus, gerbėjus, klientus, tokiu būdu reklamuodami įvairias prekes ar paslaugas.

Kalbant apie "storytelling" naudojimą internetinių svetainių tekstuose, reikia turėti galvoje, jog vis dėlto internetinė svetainė neturi būti perkrauta tekstu, taigi turi būti pasirinkta Jūsų veiklai aktuali istorija/ mintis ir įdomiai pateikta.

Nebijokite būti išskirtiniais - išskirtinumas patiks Jūsų klientams!

Sukurkime internetinės svetainės tekstą, kuris Jums leis būti išskirtiniais.